2025. május 14. szerda (20. hét) van, köszöntjük Bonifác nevű olvasóinkat. Regisztráció! | Elfelejtette jelszavát?

Vendégkönyv

Vélemény írása csak regisztrált tagoknak lehetséges a bejelentkezés után!
351. Törőcsik László2005.04.19. 15:03:40 
A három "szent" falu a legjobb úton van ahhoz, hogy egy településsé váljon. László és István ma már gyakorlatilag összenőtt (ugyan miért kellett kiszélesíteni a kettejük közötti hajdani szépen kiépített gyalogutat?), de László is szépen terjeszkedik a Kút-hegyen és a Bőgősréten keresztül Imre irányába. A László és a Bőgősrét közötti útszakasz szinte teljes hosszában föl van parcellázva.
352. Simon Péter2005.04.19. 12:35:24 
A mátraszentimrei önkormányzat épp az elmúlt hetekben hirdetett eladásra építési telkeket...
353. Törőcsik László2005.04.19. 11:34:26 
A természet védelmével együtt fokozott figyelmet kéne fordítani az épített környezetre is. Néhény példa az utóbbi években ezen a területen megvalósult környezetrombolásra: a "Három falu temploma" környékének beépítése (a templom sajátos szépségét külön kiemelte, hogy magámyosan állt a hegytetőn), a galyai üdülők (az országút mentén, a fenyvesben, többnyire kihasználatlanul...), Szentimre fölött, a Teréz-hegyen a hatalmas, ízléstelen házak,kerítéseikkel együtt. Ez az ügy is túl komoly ahhoz, hogy csupán a helyi önkormányzatra bízzuk!
354. mirrmurr2005.04.19. 00:30:41 
Kedves mosómedve!

Sajnos nem jól gondolod, hogy egy-két súlyos baleset után talán odafigyelnek a motorosokra. Ugyanis nincs olyan hónap a motorozás időszakában tavasztól késő őszig a Mátrában, hogy ne legyen súlyos baleset. Minden hónapban van halálos baleset a motoros száguldások miatt. Legutóbb (amiről tudok) a tél beállta előtt október végén volt két - egymástól független - halálos baleset a Mátra útjain.
355. mosómedve2005.04.18. 08:27:48 
Kedves Péter! Köszönöm a választ. Egyetértek, hogy nem betiltani kell a terepmotorozást, hanem kijelölni nekik megfelelő nagyságú területet, ahol senkit nem zavarnak. De addig is tanúsíthatnának egy kis önmérsékletet, hogy legalább a tájvédelmi körzetekbe ne menjenek be, bőven van kevésbé értékes terület is. A 24-es úton száguldozó motorosok rendszabályozása végülis nem a természetvédelem, hanem a rendörség dolga lenne. Majd ha lesz néhány súlyos baleset, talán odafigyelnek.
356. Valaki2005.04.15. 15:54:13 
megyek azt osztályommal majd a darázshegyi vendégházba!tök jó!
357. márta2005.04.15. 10:41:33 
sokat gondolkodtam azon, hogy az engem foglalkoztató gondolataimat közre adjam-e vagy ne. az hogy most leirom észrevételeimet választ ad az első mondatomban leirt de nem részletezet kétkedésemre. ugy gondolom, hogy a mátra ökologiai területe egy és oszthatatlan, nem ugy mint azt a közigazgatási határok kijelölik. ezért azt gondolom, hogy természetvédelem szempontjából a mátrát érintő dolgokat egységesen kellene kezelni. egy kevésbé ismert-járt turista út mentén ahol több nevezetesség is találhato, nevezetesen a tuzsor arborétum valamint a csevice forrás, melyek helyi jelentöségü természetvédelmi terület. megtudtam, hogy a csevice forrás mellé egy palackozó üzemet kezdtek el felépíteni. ugy gondolom ez az ipari beruházás a mátra ezen területén honos állat és élővilágára káros hatással lesz. ahegy lábánál kitermelésre kerülő víz nemcsak a nevezetes csevice kútak kiapadását eredményezheti, de a terület talajvízszintjét is befolyásolhatja, ami által az itteni "csevice" patak is kiszáradhat, mely által az állatvilág ivóvíz ellátása is megszünik. kérdezem Önöket és a hivatalos környezet védöket, Önök hogyan látják agájaim megalapozottak-e vagy túl borúlátoan itélem meg a helyzetett. A vendégkönyben szívesen olvasnám véleményüket. Jó pihenést és tiszta környezetet kivánva bucsozm Önöktől
358. Simon Péter2005.04.15. 09:36:31 
Kedves Mosómedve!

Az utcai és terepmotorosok valóban sok gondot és kellemetlenséget okoznak a közutakon, utóbbiak a természeti területeken. Elfogadjuk vagy nem, a mai világ erre halad. Új, különleges, „vad” hóbortok, szórakozások kapnak erőre. Szerintem csak egy megoldás működhet kellően hatékonyan: ki kell jelölni azokat a területeket, ahol ezek hódolói kiélhetik magukat. A terepmotorozásra például megfelelő lenne a pipishegyi egykori katonai gyakorlótér, ami évek óta parlagon, kezeletlenül, elcserjésedve hever. De ez csak egy ötlet, amit sok szempontból meg kell vizsgálni. Gondolkodjunk együtt és álljunk az illetékesek elé értelmes, érvekkel védhető javaslatokkal!

Üdvözlettel
Simon Péter
359. Simon Péter2005.04.15. 09:35:26 
Kedves Csépányné Katalin!

Magyarországon az erdőgazdálkodás mindenhol az erdőfelügyelőségek által jóváhagyott tervek alapján folyik, különösen igaz ez az állami tulajdonban lévő erdőkre. A mátrai erdők nagy része ilyen. Ráadásul állam bácsi kőkeményen megköveteli saját erdeiben a nyereséges gazdálkodást… de ne feledkezzünk meg az érem másik oldaláról sem: használati tárgyaink, bútoraink nagy része, házaink egyes elemei is fából készülnek… ezzel együtt nekem is az a véleményem, hogy biztosan lehetne kíméletesebb módon végezni az erdőgazdálkodást.
A gyapjaslepkét illetően javaslom, hogy keresse fel az Erdészeti Tudományos Intézet honlapját (www.erti.hu, modemmel sajnos nagyon lassú), ahol teljeskörűen lehet tájékozódni erről a természeti jelenségről, és nem kell feltétlenül temetni a hazai erdőket.

Üdvözlettel
Simon Péter
360. Nagy Róbert2005.04.14. 08:43:24 
Kedves Adrienn!
A földrajz menü alatt találod a hegységben a barlangok leírását.
A leirtak szerint tipikus barlang nincs 1 kivételével ami csak engedéllyel látogatható.
üdv.: szerkesztők

BEJELENTKEZÉS


SZÁLLÁSKERESÕ


településen

HIRDETÉS

Szállás AJÁNLATAINK

    PARTNER

    Kékes Turista Egyesület

    FACEBOOK

    GOOGLE KERESÉS

    www matrahegy.hu

    Az oldalt a Mátrahegy Bt. készíti és tartja karban, az oldalon szereplő tartalmak kizárólagos tulajdona a Mátrahegy Bt.
    Az adatok saját célra való felhasználása megengedett, további felhasználásra a készítők engedélyét kell írásban kérni.

    Impresszum

    Oldal tetejére