2019. szeptember 21. szombat (38. hét) van, köszöntjük Máté, Mirella nevű olvasóinkat. Regisztráció! | Elfelejtette jelszavát?

Közlekedés


Mátravasút - A Mátravasút új korszaka


Sajnos, a személyforgalom az 1980-as évek második felében is csökkent:
  • 1987-ben 195.250 fő
  • 1988-ban 194.370 fő
  • 1989-ben 174.295 fő
Mátra1991-ben a kisvasútnak már 4,5 millió Ft volt az árbevételi vesztesége. Ez még csak fokozódott, mert 1992. január 1-től megszűnt a közforgalmú személyszállítás 284,2 %-os állami árkiegészítése. Az Állami Erdei Vasutak Mátravasút vonalfőnöke, Bajcsyné Tóth Ida nemcsak értesítette a gondokról az illetékes szervezeteket, intézőbizottságokat és a városi önkormányzatot, hanem kidolgozta a válságkezelés egyes mozzanatait is, kérve azokhoz a támogatásukat. A gondok megoldásáért legtöbbet az Országos Erdészeti Egyesület elnöke, a Mátra-Nyugat-bükki Erdő- és Fafeldolgozó Rt. vezérigazgatója, Schmotzer András tett, aki a Földművelési Minisztérium (FM) és a Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány (MKKA) segítségét is megszerezte az erdei vasutak (13), közöttük a Mátravasút megmentéséhez. Az MKKA meghirdette a "Mentsük meg a kisvasutakat!" mozgalmat: Ennek keretében 1994. június 11-én az erdő- és fafeldolgozó Rt.-vel és A börzsönyi Gyermekvasútért alapítvánnyal - 200 szakemberrel Mátrafüreden tudományos ülést rendezett. Az FM és az Erdészeti Hivatal (EH) megakadályozta az erdei vasutak felszámolását. A Mátravasút is megkapta az FM-EH üzemeltetési és célcsoportos támogatását, amellyel Bajcsyné folytathatta a pályák, járművek és építmények korszerű felújítását.1994/1995-ben korszerű kocsiszínt építhetett a gyöngyösi telephelyen.
A Mátravasút túljutott a válságon:
  • 1993-ban 115.720 fő
  • 1994-ben 119.950 fő
  • 1995-ben 121.000 fő
1995. június 24-én, a Kisvasúti Napon már hazai és külföldi (német, szlovák, kínai) vendégek, szakemberek ismerkedtek meg a Mátravasút sikeres működésével. A bemutatón Szabó Gyula gyöngyösi és Lukács László gyöngyössolymosi polgármester a Mátravasút tevékenységének fellendítését a város és a község legfőbb céljai közé sorolta, amely megegyezik a térség, végső soron az ország érdekével is. Hiszen a Mátravasút nemcsak kedves közlekedéstörténeti emlékünk és egyben élő vasutunk, hanem az idegenforgalom jelentős előmozdítója is.
Az 1996. június 22-i Kisvasúti Napon meghitt ünnepi rendezvénnyel emlékezett Gyöngyös, Mátrafüred és Gyöngyössolymos lakossága a honfoglalás 1100. és a Mátravasút fennállásának 70. évfordulójára.
Mátra - Mátravasút - Gyöngyös vasútállomásA Mátravasút tisztelettel hívja, és szeretettel várja vendégeit, a szépséges Mátra látogatóit, rajongóit, természetjáróit - akik pihenni és üdülni akarnak. 1965 óta már egész éven át szállítja utasait a hangulatos kisvonat! Akár Mátrafüredig; akár Gyöngyössolymoson keresztül Lajosházáig, esetleg Szalajkaházig menjen a kedves látogató, a változatos táj örökre az emlékezetébe vésődik. Bokrok, szőlők, majd dús erdők és a közlekedő hegyek köszöntik az utast. Aztán a végállomásokon túl következnek a séták. Túrák - hegyi utak, tisztások, források, tavak, bércek, várromok - tiszta levegő, madárdal - futó őz, vagy szarvas. Ha pedig több napig itt marad, télen a hegyi sportok, nyáron a barangolás kedvéért, kempingek és szállók nyújtanak pihenőhelyet.
Mondják, ha valaki egyszer kisvonattal érkezett a Mátrába, a szíve máskor is visszahúzza.

Köszönjük a segítséget az ÁEV Mátravasút vezetőjének Bajcsyné Tóth Ida vonalfőnöknek, aki az oldal létrehozását támogatta.

BEJELENTKEZÉS


SZÁLLÁSKERESŐ


településen

HIRDETÉS

Szállás AJÁNLATAINK

KIEMELT AJÁNLATUNK

Teddy Relax&Privát Wellness Vendégház

PARTNER

Kékes Turista Egyesület

FACEBOOK

Google plusz One



GOOGLE KERESÉS

www matrahegy.hu

Az oldalt a Mátrahegy Bt. készíti és tartja karban, az oldalon szereplő tartalmak kizárólagos tulajdona a Mátrahegy Bt.
Az adatok saját célra való felhasználása megengedett, további felhasználásra a készítők engedélyét kell írásban kérni.

Impresszum

Oldal tetejére