2024. november 3. vasárnap (44. hét) van, köszöntjük Gyõzõ nevű olvasóinkat. Regisztráció! | Elfelejtette jelszavát?

Közlekedés


Mátravasút - A Mátravasút új korszaka


Sajnos, a személyforgalom az 1980-as évek második felében is csökkent:
  • 1987-ben 195.250 fő
  • 1988-ban 194.370 fő
  • 1989-ben 174.295 fő
1991-ben a kisvasútnak már 4,5 millió Ft volt az árbevételi vesztesége. Ez még csak fokozódott, mert 1992. január 1-től megszűnt a közforgalmú személyszállítás 284,2 %-os állami árkiegészítése. Az Állami Erdei Vasutak Mátravasút vonalfőnöke, Bajcsyné Tóth Ida nemcsak értesítette a gondokról az illetékes szervezeteket, intézőbizottságokat és a városi önkormányzatot, hanem kidolgozta a válságkezelés egyes mozzanatait is, kérve azokhoz a támogatásukat. A gondok megoldásáért legtöbbet az Országos Erdészeti Egyesület elnöke, a Mátra-Nyugat-bükki Erdő- és Fafeldolgozó Rt. vezérigazgatója, Schmotzer András tett, aki a Földművelési Minisztérium (FM) és a Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány (MKKA) segítségét is megszerezte az erdei vasutak (13), közöttük a Mátravasút megmentéséhez. Az MKKA meghirdette a "Mentsük meg a kisvasutakat!" mozgalmat: Ennek keretében 1994. június 11-én az erdő- és fafeldolgozó Rt.-vel és A börzsönyi Gyermekvasútért alapítvánnyal - 200 szakemberrel Mátrafüreden tudományos ülést rendezett. Az FM és az Erdészeti Hivatal (EH) megakadályozta az erdei vasutak felszámolását. A Mátravasút is megkapta az FM-EH üzemeltetési és célcsoportos támogatását, amellyel Bajcsyné folytathatta a pályák, járművek és építmények korszerű felújítását.1994/1995-ben korszerű kocsiszínt építhetett a gyöngyösi telephelyen.
A Mátravasút túljutott a válságon:
  • 1993-ban 115.720 fő
  • 1994-ben 119.950 fő
  • 1995-ben 121.000 fő
1995. június 24-én, a Kisvasúti Napon már hazai és külföldi (német, szlovák, kínai) vendégek, szakemberek ismerkedtek meg a Mátravasút sikeres működésével. A bemutatón Szabó Gyula gyöngyösi és Lukács László gyöngyössolymosi polgármester a Mátravasút tevékenységének fellendítését a város és a község legfőbb céljai közé sorolta, amely megegyezik a térség, végső soron az ország érdekével is. Hiszen a Mátravasút nemcsak kedves közlekedéstörténeti emlékünk és egyben élő vasutunk, hanem az idegenforgalom jelentős előmozdítója is.
Az 1996. június 22-i Kisvasúti Napon meghitt ünnepi rendezvénnyel emlékezett Gyöngyös, Mátrafüred és Gyöngyössolymos lakossága a honfoglalás 1100. és a Mátravasút fennállásának 70. évfordulójára.
A Mátravasút tisztelettel hívja, és szeretettel várja vendégeit, a szépséges Mátra látogatóit, rajongóit, természetjáróit - akik pihenni és üdülni akarnak. 1965 óta már egész éven át szállítja utasait a hangulatos kisvonat! Akár Mátrafüredig; akár Gyöngyössolymoson keresztül Lajosházáig, esetleg Szalajkaházig menjen a kedves látogató, a változatos táj örökre az emlékezetébe vésődik. Bokrok, szőlők, majd dús erdők és a közlekedő hegyek köszöntik az utast. Aztán a végállomásokon túl következnek a séták. Túrák - hegyi utak, tisztások, források, tavak, bércek, várromok - tiszta levegő, madárdal - futó őz, vagy szarvas. Ha pedig több napig itt marad, télen a hegyi sportok, nyáron a barangolás kedvéért, kempingek és szállók nyújtanak pihenőhelyet.
Mondják, ha valaki egyszer kisvonattal érkezett a Mátrába, a szíve máskor is visszahúzza.

Köszönjük a segítséget az ÁEV Mátravasút vezetőjének Bajcsyné Tóth Ida vonalfőnöknek, aki az oldal létrehozását támogatta.

BEJELENTKEZÉS


SZÁLLÁSKERESÕ


településen

HIRDETÉS

Szállás AJÁNLATAINK

KIEMELT AJÁNLATNK

PARTNER

Jooble álláskeresés
Kékes Turista Egyesület

FACEBOOK

Google plusz One



GOOGLE KERESÉS

www matrahegy.hu

Az oldalt a Mátrahegy Bt. készíti és tartja karban, az oldalon szereplõ tartalmak kizárólagos tulajdona a Mátrahegy Bt.
Az adatok saját célra való felhasználása megengedett, további felhasználásra a készítõk engedélyét kell írásban kérni.

Impresszum

Oldal tetejére