2019. április 25. csütörtök (17. hét) van, köszöntjük Márk nevű olvasóinkat. Regisztráció! | Elfelejtette jelszavát?

Turistautak a Mátrában

186. Simon Péter2010.06.08. 18:47:19 
Kedves Szalajka!

Lajosháza és Szalajkaház között az új vasúti pálya mellett nincsen út, ezért természetszerűleg nem járható. Sajnos az esőzések miatt megáradt patak annyira megrongálta magát a vasutat is, hogy vannak helyek, ahol a sínek a levegőben lógnak, ezért itt sem ajánlatos gyalogolni.
Szalajkaháztól Lajosházáig a dózerút - sárga sáv - sárga négyszög útvonalat ajánlom.

Üdvözlettel
Simon Péter
előzmény: 185. szalajka
185. szalajka2010.06.07. 13:10:12 
Mátraszentimre felől szeretnénk Lajosházára eljutni. Sajnos olvastam, hogy a kisvasút nem jár a Szalajkaház és Lajosháza között. Gyalogosan a vasúti sínek mellett járható az út - a régi zöld négyzet?
Köszönettel
előzmény nincs
184. Tamás2010.04.14. 13:59:42 
Köszönöm, nagyon biztató. Sajnáltam volna, ha az egyik legszebb résztől kell búcsút mondnunk, mert valljuk be, a jelen útvonal kissé unalmas a régihez képest. :)
előzmény nincs
183. Ládi István2010.04.13. 18:17:45 
Tisztelt Ügyelő!

A kép esetünkben némileg árnyaltabb. A Mátravasút Lajosháza-Szalajka-ház közötti szakaszára nem pályázaton nyert pénz volt a forrás, azt Magda Sándor MSZP-s képviselő úr hozta tető alá, jelentős lobbikapcsolatai felhasználásával.
A kötött pályás közlekedést fejlesztő beruházások pályázatai sohasem terjednek ki az üzemeltetés finanszírozására!!! Élő példa erre a börzsönyi félbeszakad erdei kisvasút beruházás. Berki Zoltán úr kanossza járása az ügyben példaértékű, az ő keze sajnos nem ér olyan "feneketlen zsebekbe", mint Magda Sándor képviselő úr keze.
A legnagyobb probléma talán mégis az, hogy " a vasút a semmibe vezet ". A végállomás az Egererdő Zrt. legnagyobb igyekezete ellenére is egy a sínek mellé, ill. kb 150 méterre a vágányok végétől megépített kisebb és nagyobb esőbeálló. A vadaspark még nem készült el, a Szalajka-ház erdei iskolává alakítása el sem kezdődött ( vélhetően nem pályáztak, vagy nem nyertek ).
A téli áradások utáni pálya karbantartás, újjáépítés már elkezdődött és talán hamarosan befejeződik, de továbbra is kérdéses, hogy lesz-e értelme üzemeltetni a meghosszabbított pályán a közlekedést.
előzmény: 180. Ügyelő
182. Simon Péter2010.04.11. 16:41:20 
Kedves Tamás!
Az Ózon Hotel építési munkái sajnos a tervezettnél tovább tartanak, de nincs ok abban kételkedni, hogy az építkezés befejeztével a sárga sáv jelzés ismét az eredeti útvonalán haladhat majd.

Üdvözlettel
Simon Péter
elnök
Kékes Turista Egyesület
előzmény: 181. Tamás
181. Tamás2010.04.11. 10:12:43 
Vajon mi lesz a helyzet az Ózon Hotelnél régen átvezetett sárga sávval? Úgy tűnik, mintha arról az egyébként szép útvonalról végleg le kellene mondanunk.
előzmény nincs
180. Ügyelő2010.03.28. 09:27:23 
Alapvető igazság, hogy nem elég egy létesítményt fölépíteni, gondoskodni kell annak működtetéséről is. A költségvetésből nem csak építésre, de a működtetésre is tervezni kell. Ha a fenntartásra, tervszerű karbantartásra és az időközi korszerűsítésre nincs pénz, az építés kalandorság.
előzmény nincs
179. LádiIstván2010.03.07. 19:14:52 
A 2009. november 10-én ünnepélyesen átadott, felújított vasúti pályaszakasz Lajosháza és Szalajka-ház közötti szakaszát több ponton is komolyan megrongálta a december 24-i és a február 22-24. közötti áradások.
Az már szinte biztosra vehető, hogy 2010. május 1-vel nem indul meg a Lajosházi szárnyvonalon a hétvégi erdei kisvasút forgalom.
Elkeserítő, hogy a felújításra elköltött fél milliárd forint a nem kellően körültekintő tervezésnek köszönhetően ( a kivitelezés a tervek szerint készült ) mindössze az ünnepélyes átadás napján szállított kb. 500 érdeklődő utazását szolgálta. Már 2009. tavaszán jeleztük, hogy a vasúti pályatest komolyabb védelmet indokol, de süket fülekre találtunk. Így folynak el a milliárdjaink, nincs kellő körültekintés, nincs igazi tulajdonosi szemlélet, "majd a biztosító megtéríti a kárt".
Mi lesz, ha a biztosító szakértőkkel alátámasztja, hogy nem volt megfelelő védművekkel ellátva a pálya, ill. az árvízveszélyes időszakban az Egererdő Zrt. nem gondoskodott figyelőszolgálatról és a védekezést sem szervezte meg. Ha a kártalanítás elmarad, milyen forrásból állítja helyre a pályát az Egererdő Zrt.? Magda Sándor képviselő úr és Benedek Fülöp úr elővarázsolnak újabb tízmilliókat a cilinderünkből ( a költségvetésből )? Vagy a használhatatlan pályát visszafoglalja a természet, két-három év múlva már fel sem tűnik majd, hogy a Z négyzet turistajelzést is- mét fölfestettük és bandukolhatunk a 200 millióért épített turistaúton. Ez méretes cinizmus tőlem, de hol van attól a cinizmustól, amely a biztosítóra tolja a kár helyreállításának költségét és a döntéshozói felelősségről mélyen hallgat.
előzmény nincs
178. Mátraházi Lelkész Üdülő2009.09.26. 15:04:46 
Én többször is voltam. A környék és az épület szép, de a kiszolgálás és főleg a vezetőnő rendkívül udvariatlan, rugalmatlan és otromba stílusa van. Sajnos ez szégyen a református egyháznak.
előzmény nincs
177. Zöld+2009.09.15. 10:23:17 
A hétvégén voltam a csodálatos Mátrában kirándulni. Mátraszentistvántól indultunk a zöld+ -on. Sajnos az ösvény leágazása a szekérúttól a patakvölgybe nincs jól jelölve, így csináltunk egy nagy kanyart, de így is szép túra volt. Láttam már valamiféle próbálkozást az út jelölésére, de a lelkes amatőr a festékszóróval végzett munkája nem sikerült egyértelműre. Ha van rá lehetőség akkor meg kellene újítani a jelzést, főként a leágazásnál, illetve a következő szekérúti kereszteződésénél. Mindenkinek jó túrázást kívánok!
előzmény nincs
Ha hozzá szeretne szólni, véleményt szeretne írni, esetleg témát létrehozni, akkor azt a bejelentkezés után megteheti. (jobb sáv fent)

BEJELENTKEZÉS


SZÁLLÁSKERESŐ


településen

HIRDETÉS

ELFOGADÓHELYEK

KIEMELT AJÁNLATNK

PARTNER

Kékes Turista Egyesület

FACEBOOK

Google plusz One



GOOGLE KERESÉS

www matrahegy.hu

Az oldalt a Mátrahegy Bt. készíti és tartja karban, az oldalon szereplő tartalmak kizárólagos tulajdona a Mátrahegy Bt.
Az adatok saját célra való felhasználása megengedett, további felhasználásra a készítők engedélyét kell írásban kérni.

Impresszum

Oldal tetejére