2024. május 20. hétfõ (21. hét) van, köszöntjük Bernát, Felícia nevű olvasóinkat. Regisztráció! | Elfelejtette jelszavát?

Élménybeszámolók

III. Mátra Turisztikai Konferencia

2008. szeptember 30., kedd



ÖSSZEFOGLALÓ
a 2008. szeptember 30-án megtartott konferenciáról



A konferencia címe: III. Mátra turisztikai konferencia
Témája: Új turisztikai élmények és lehetõségek a Mátrában
Helye: Hunguest Granthotel Galya, Galyatetõ
Szervezõk: Mátra Jövõje Turisztikai Egyesület,
Károly Róbert Fõiskola – Turizmus- és Területfejlesztési Tanszék
A Kékes Turista Egyesületbõl részt vett: Juhászné Hartmann Márta, Rajki Sándorné.


A konferencián elõadások hangzottak el:
Az Észak-Magyarországi Régió turisztikai tendenciái és lehetõségei
A turisztika és a sajtó kapcsolata, a turisztikai szaksajtó helyzete
A turizmus fõbb mutatói országosan és a mátrai desztinációban
A siófoki desztináció mûködési tapasztalatai
A felsõoktatási turisztikai szakember képzés helye és szerepe a mátrai turizmus fejlesztésében
A Sípark fejlesztési lehetõségei (Mátraszentistván)
Az MJTE mint regionális civil szervezet mûködése és a desztináció fejlesztésében való részvétele
címmel.


Délután workshop keretén belül részt vettünk a mátrai programok elõkészítése, a közös marketing lehetõségei, a TDM szervezetek létrehozása és a nordic walking, mint új aktív szabadidõs tevékenység témakörök megbeszélésén. A témavezetõk Tóthné Hajdú Márta és Keresztesi Koppány, a gyöngyösi Tourinform Iroda munkatársai voltak.


Tapasztalataink
Az elsõ és a harmadik elõadásból levont következtetés szerint a Mátra turisztikai mutatószámai a térségben és országosan is gyengék, messze nincsenek kihasználva az egyébként nagyszerû, kiemelkedõ adottságok. Ennek okait leginkább Hiesz György, Gyöngyös polgármestere fogalmazta meg: nincs összefogás a turizmusban érintettek között (vendéglátÁs, borászat, önkormányzatok, sport), gyenge a lobbi, nem hatásos, így az EU-s pályázatok is kevés eredményt hoztak.


Ezt az értékelést támasztotta alá a Siófoki Fürdõegylet Turisztikai Egyesület képviselõje, aki a néhány év alatt elért kiemelkedõ sikerüket éppen az összefogásban látja
Jelszavuk: A turizmus mindenkinek üzlet! Elvük az alulról építkezés. Egyesületüknek 90 szolgáltató a tagja. Konferenciákon, szekciókban rendszeresen dolgozva helyzetelemzést végeztek, megfogalmazták a problémákat, kialakították az összefogást területeit (városfejlesztés, komplex turisztikai termékek kialakítása stb.), középtávú tervet készítettek. Felmérték közösen az adottságaikat, a lehetõségeiket, ezt követõen fogalmazták meg céljaikat.
Az elõadó bemutatta konkrét eredményeiket is. Elmondta azonban, hogy munkájukat társadalmi munkában végzik, így gyenge láncszem az ügyviteli-végrehajtást szervezõ tevékenységük (lsd. KTE!).


Érdekes volt még a Sípark tulajdonosának elõadása a megvalósult tervekrõl és a jövõbeli elképzeléseikrõl. Elmondása szerint valóban kirajzolódott egy minden igényt kielégítõ sícentrum mûködése olyan földrajzi térségben, ahol alig esik hó,de a klíma alkalmas a „mûhó” tartós használatára.


A konferenciát szervezõ egyesületnek 58 tagja van. 35%-uk vállalkozó, 37% magánszemély, 18%- önkormányzat, 10%-ot a civil szervezetek tesznek ki.
Céljuk összefogni a mátrai turizmus fejlesztését, célokat kijelölni a fejlesztéshez.
Ilyen célok:
élménycsomagok összeállítása,
a szezonalitás megszüntetése,
a kínálati oldal összehangolása,
új célcsoportok felkutatása,
a kommunikáció fejlesztése,
egységes marketing kialakítása.


Az elõadásokat hallgatva kerestük a gyalogos turizmus helyét, szerepét a tervekben. Ezzel ma senki nem számol, talán nincs benne üzlet. Próbáltuk keresni: mit tehetne egy magunk fajta egyesület a felsorolt célok megvalósításában, de nem nagyon találtuk. Úgy tûnt: nem „trendi”, amit mi turizmusnak tartunk. Mi pedig inkább idegenforgalomnak nevezzük azt, amirõl itt szó esett turizmus címszó alatt.
Látható, hogy mindenki valami eladható élményt keres, amibõl fájdalmasan hiányzik a célcsoportnak nevezett emberek aktív részvétele. Mondjuk az, hogy elindul és gyalogosan körülnéz a környezetében legalább.
Azt kellett megállapítanunk, hogy az élményt vásárló „célcsoport” és a természetjáró „célcsoport”egy darabig még elkerülik egymást.
Vajon tényleg nincs üzlet kerékpárutak építésében, egyszerû, tiszta, olcsó szálláshelyek kialakításában?
Mindenesetre most az igények a 3-4 csillagos szállodák irányába húznak el, amint hallottuk – legalábbis a jól fizetõ népesség körében.
Természetesen mi is érdekeltek vagyunk a Mátra turizmusának fellendítésében, a szükséges összefogás és tehetséges szervezõk hiányában erre azonban úgy látszik, egyelõre még várni kell.


Rajki Sándorné
titkár
Kékes Turista Egyesület

BEJELENTKEZÉS


SZÁLLÁSKERESÕ


településen

HIRDETÉS

Szállás AJÁNLATAINK

KIEMELT AJÁNLATNK

PARTNER

Jooble álláskeresés
Kékes Turista Egyesület

FACEBOOK

Google plusz One



GOOGLE KERESÉS

www matrahegy.hu

Az oldalt a Mátrahegy Bt. készíti és tartja karban, az oldalon szereplõ tartalmak kizárólagos tulajdona a Mátrahegy Bt.
Az adatok saját célra való felhasználása megengedett, további felhasználásra a készítõk engedélyét kell írásban kérni.

Impresszum

Oldal tetejére