2017. március 23. csütörtök (12. hét) van, köszöntjük Emőke nevű olvasóinkat. Regisztráció! | Elfelejtette jelszavát?

Élménybeszámolók

A SÁMSON KÜLDETÉS

2005. július 23., szombat


Előszó
Januárban tettem egy fogadalmat, aminek értelmében be kellett neveznem és el kellett indulnom a Sámson 120 teljesitménytúrán. Annak ellenére, hogy ez lett belőle, nagyon jól éreztem magam. És hogy mi történt? Íme.
-------------------
„Mondd, hol van az a lány, akire vár ott a hold,mondd, hol van az a vár, ami az imént még itt volt,mondd, hol van az a furcsa fény, ami az éjt szúrja át,hol lenne, ugyan már, jó éjszakát...”(Kiss Tibor: Hol volt hol nem volt)„Do you know the muffin man, the muffin man, the muffin man,do you know the muffin man who lives in Drewrey lane?...”(Angol gyermekdal)

A „SÁMSON” KÜLDETÉS

Bevezető
Egy Pásztó nevű helyen találod magad. Küldetést kaptál. A feladatod, hogy sikeresen és 33 órán belül eljuss egy misztikus, Sámsonháza nevű helyre. Okát egyelőre nem tudod, de a megbizatás fontosnak tűnik. Utadon különböző feladatokat kapsz, például a feladat kitűzője által megbizott embereket felkeresni, és aláirásokat gyűjteni tőlük. Találkozni fogsz más emberekkel is, lesz köztük segitő barát és lesz köztük ellenség is. Hogy kivel állsz szóba és kivel szövetkezel, csak rajtad múlik. Időről időre választás elé kerülsz, ekkor neked kell döntened, hogy a helyes megoldást találd meg.

Felszerelésed a következő:
egy hátizsák, melynek tartalma:

  • 1 térképrajz a környező ormokról
  • 4 db szendvics
  • 1 liter szóda
  • 1 liter tea
  • 2 váltás póló
  • 2 váltás zokni
  • okmányok, meg némi pénz.
  • tájoló
  • egy speciálisan kiképzett, „fejlámpának” nevezett világitóeszköz
  • egy varázserejű kommunikációs eszköz, amit a megbizóid „mobiltelefon”-nak neveztek
  • egy kalandlap (a megbizóid „igazolófüzet”-nek nevezik), melyet bármikor fellapozhatsz, ha elbizonytalanodsz a következő lépést illetően
  • egy pár fémből készült bot, mely segithet a küldetés nehezebb szakaszain.

Állapotodat és felkészültségedet a következő paraméterek mutatják:
FEP (Fizikai Erő Pont): induláskori értéke 10
LEP (LelkiErő Pont): induláskor 8
FÜP (Fizikai Ügyesség Pont): kezdetben 9
SzÜP (Szellemi Ügyesség Pont): induláskor 10.

Ha ezek közül bármelyik 0-ra csökken, elbuktad a küldetést. Természetesen növelésük is lehetséges, például táplálékbevitellel, vagy egyes feladatok sikeres megoldásával.

De igyekezz, mindjárt 6 óra, és indul a küldetés! Lapozz a 2. oldalra!

-----

2. oldal

Reggel 6 óra van, elindulsz a küldetésre. Sárga szinű műanyagdarabok vannak fellógatva néhol (a kalandlapon szalagnak vannak nevezve), amik megmutatják, hogy merre kell haladnod a Pásztó nevű hely elhagyásához. Hirtelen emlékképek tolulnak az agyadba, eszedbe jut, hogy itt már valamikor jártál, ismerős lesz a táj. Elhagyod a szélső házakat is, a bennszülöttek álmos szemekkel néznek utánad a kerités mögül. Hirtelen emelkedni kezd az ösvényed. A kalandlapod szerint a tereptárgyakon elhelyezett zöld, + alakú jeleket kellene követned, de ilyet nem találsz. Viszont emlékeid szerint nem a völgyben kellene haladnod, ahogy most teszed, hanem a szomszédos hegygerincen. Most mit teszel?

Ha tovább próbálod követni a szalagokat, lapozz a ??. oldalra!
Ha megpróbálod megkeresni a gerincen a zöld + jeleket, lapozz a 24. oldalra!

-----

24. oldal

Felkapaszkodsz a hegygerincre, ahol amellett, hogy gyönyörű kilátás fogad, megtalálod a keresett szimbólumokat. (+1 SzÜP). Haladsz tovább fölfelé, s rövidesen rálelsz a kalandlapon Nyikom-nyeregként jelzett helyre. Itt megállsz, mert elfáradtál, nehéz volt az emelkedő (-0,5 FEP) Ha akarsz, ihatsz a hátizsákodban lévő frissitőből (0,5 liter = +1 FEP). A lapod szerint itt kellene, hogy várjanak megbizóid, de senkit nem látsz. Mit teszel?

Ha vállat vonsz és mész tovább a megadott irányban, lapozz a 8. oldalra! Ha elkezdesz kiabálni, és járkálni körbe a réten, lapozz a ??. oldalra!

-----

8. oldal

Arra gondolsz, hogy hátha valami közbejött megbizóidnak, és nem tudtak megjelenni a megbeszélt helyen és időben. Fellapozod a kalandlapod, és megnézed, hogy merre kell továbbmenni. Azt irják, továbbra is a zöld + jeleket kell keresni, ezek errefelé elég sűrűn vannak elhelyezve a fákra. Az előbbieknél sokkal kellemesebb erdei úton haladsz, van időd gyönyörködni a tájban. Megpróbálsz nem gondolni arra, hogy még mindig nem tudod, hogy mi a küldetés célja, csak élvezed a sétát. (+1 LEP). Hamarosan egy sárga trikós idegen jön szembe, messziről látva csak remélni mered, hogy nem egy ork, de mikor közelebb ér, körvonalazódik az arca, s látod, hogy szerencsére ember. Mikor mellé érsz, közli, hogy ő a megbizóidhoz tartozik, csak a felettesei rossz instrukciókat adtak neki. Kiderül, hogy a feladat kitűzői az eléggé rejtélyes “Szigethalmi TE” névre hallgatnak, amit nem tudsz mire vélni, de megjegyzed, mint ahogy azt is, hogy a szervezet embereit valószinűleg rikitó sárga szinű trikójukról ismerheted fel. (+0,5 SzÜP). Megkapod a kalandlapra az aláirást, és ballagsz tovább. Nemsokára egy újabb emberrel találkozol a szervezetből, aki a földön ül a gúnyáján, és még igen ifjú. Ő is aláirja a kalandlapod. Most mihez kezdesz?

Ha te is leheveredsz a földre és megpróbálsz valamit kideriteni az ifjútól a szervezetről, akkor ugorj a ??. oldalra!Ha mész tovább, követve a sárga szinű csik jeleket, amit a kalandlap tanácsol, akkor lapozz a 12. oldalra!

-----

12. oldal

Úgy döntesz, hogy a titkok még ráérnek, egyelőre senki nem akart neked rosszat, úgyhogy tovább mész egy titokzatos, Mátrakeresztes nevű hely felé. Nemsokára kiérsz az erdőből, és egy útelágazáshoz érsz. Nem látsz sem azokból a szalagokból, sem a sárga szimbólumokból. Merre indulsz hát?

Ha a bal oldali úton mész, lapozz az 53. oldalra! Ha jobbra indulsz, lapozz a ??. oldalra!

----

53. oldal

Egy gyermekkori kiszámolóval a kevésbé járt bal oldali utat választod. Az út sajnos egyre keskenyebb lesz, s szúrós bokrok vesznek körül. Elbizonytalanodsz, s elkezdesz körülnézni. Távolban, a jobb oldali út mellett meglátod a sárga jeleket. Igy hát elvétetted az utat. (-1 SzÜP). Megpróbálod átverekedni magad a helyes útra, ami nagy nehezen sikerül is, de közben az őshonos növényzet bőrödben és ruházatodban is kárt tesz. (-1 FEP). Kicsit megnyugtatva magad, tovább indulsz Mátrakeresztes felé. Megérkezel a faluba, a bennszülöttek előtt küldetésed szemmel láthatóan rejtve maradt, mit sem sejtve sétálnak el melletted hajdali élelembeszerző útjukról hazafelé. A kalandlapodon irottak szerint megtalálod a Zöld Sashoz cimzett ivót, ahol elvileg a megbizóidnak kellene várniuk. Mit teszel?

Ha bemész az ivóba egy serleg seritalért, akkor lapozz a ??. oldalra! Ha körülnézel az ivó teraszán, lapozz a 17. oldalra!

----

17. oldal

Úgy döntesz, hogy nem hagyod elbódítani magadat a seritaltól. Inkább körülnézel az ivó teraszán, és máris fölfedezel néhányat ezek közül a "Szigethalmiak" közül. Szívesen invitálnak asztalukhoz, hogy fogyassz velük egy kis "Kékkúti Forrásvizet" (legalábbis mutatnak egy kék kutat, ahonnan jön az éltető nedű). Megtöltöd kulacsaidat, aláíratod a kalandlapodat, hogy később a fizetségnél ne legyen probléma, és eszel kettőt a többi kalandor által csak "máffin"-nak nevezett finom süteményből... (+2 FEP) Kezded azt gondolni, hogy ezek a "Szigethalmiak" nem biztos, hogy az ellenségeid (persze reméled, hogy a vizük nem volt mérgezett). Elindulsz tovább egy kövesúton, amerre mutatták vendéglátóid. Elég egyenes terep. Most mihez kezdesz?

Ha előveszed a kalandlapodat és tüzetesebben szemügyre veszed, lapozz a 23. oldalra. Ha elkezdesz kocogni a kövesúton, mert azt gondolod, hogy érdemes lenne elsőnek teljesíteni a küldetést, lapozz a ??. oldalra.

----

23. oldal

Miközben a kényelmes kövesúton ballagsz kalandortársaid közelében, előveszed a kalandlapodat. Találsz benne egy térképtekercset, melyen be van rajzolva a küldetésed útvonala. Ez csak összezavar, hiszen különös dologra leszel figyelmes. Az útvonal többször ugyanazon helyeket érint. Mire jó ez az egész? (-1 SzÜP) Találsz még egy rajzolatot, amely úgy tűnik, azt mutatja, hogy hol, milyen meredélyeket kell leküzdeni. Közben melléd ér egy fiatal harcos, akivel már Pásztó óta kerülgetitek egymást. Próbál szóba elegyedni veled. Mit teszel?

Ha előrántod kardodat, és megküzdesz vele, lapozz a ??. oldalra. Ha válaszolsz neki, gondolván hogy jó szándékkal közelít, menj a 99. oldalra.

----

99. oldal

Úgy döntesz, hogy nem tűnik az ifjú ellenségnek. Bemutatkozol, s megtudod, hogy őt Galád Erebnek hívják, s Középföldéről érkezett a küldetésre. Útitársadul fogadod, s beszédbe elegyedsz vele. Nemsokára egy Fallóskút nevű helyre értek. Mit teszel?

Ha megkeresed megbízóidat, akkor ugorj a 89. oldalra.Ha elkezdesz elmélkedni e hely nevének különös eredetén, lapozz a ??. oldalra.

----

89. oldal

Nem keresel rejtett értelmet a helynevekben, hanem útitársaddal a megbízóid által meglovagolt ördögszekérhez (ők csak autónak nevezik) mentek. Frissítő nedű a jutalmatok (+2 FEP), és kínálnak helyi eledellel, pogácsával is (+0,5 FEP). Miután ettél és ittál, egy nagyobb csapat harcossal - akik között érdekes módon tűnnek föl ismerős arcok is (+0,5 LEP), de fogalmad sincs, hogy hol találkoztál velük korábban (-0,5 SzÜP) - találkozol. Bemutatkozik például egy nehéz mokaszin nevű indián törzs is, aki rejtélyes módon csaknem tarra nyíratta fejét, és egy "Rövid haj - kisebb légellenállás" feliratú sámánszöveget pingált gúnyájára. Ott van még egy Gábor nevű sámán is, aki képes a mágikus "Ezrednyitó" nevű varázslat végrehajtására is. Velük, s még néhány ismerőssel indultok tovább a megbízóitok által kijelölt úton. Rövidesen egy Mátraszentimre nevű helyre értek, ahol egy ivó kapuja tárul csábítón szemetek elé. A kalandortársaid betérnek, s hívnak téged is, a Galád nevű féltünde harcos pedig továbbhaladásra bíztat. Mihez kezdesz?

Ha betérsz az ivóba, lapozz a ??. oldalra. Ha a harcossal tartast, menj a 7. oldalra.

----

7. oldal

Úgy döntesz, hogy a megbízóid nektárja elegendő erőt adott ahhoz, hogy ne vesztegesd most az idődet, és Galáddal tartasz. A kicsiny falut elhagyva egy kis emelkedő után egy kultikus kegyhelyhez értek, amit az őslakosok csak "három falu templomának" neveznek. Nemsokára egy Mátraszentlászló nevű helyhez értek (bizonyára ez az Imre és László egy ősi nemesi család, a Mátraszent sarjai, s az ő birtokaik voltak valaha e helyek). Itt is egy ördögszekér, s egy "Pedagógusok Üdülője" nevű fogadó vár. A kalandlapodat átnyújtod megbízóidnak, majd úgy döntesz, hogy mivel még dél sincs, tovább indulsz, s a harcos veled tart. (+1 SzÜP). Egy sűrű erdőbe értek, ahol sajnos nagyon rosszul járható a csapás. Még jó, hogy valaki kék színű kereszt alakú jeleket pingált némely fákra, melyek mutatják a helyes irányt. Nemsokára elmaradnak a keresztbe dőlt fák, és gyönyörködve a rengeteg csöndjében (+1,5 LEP) ballagsz tovább. Ám rövidesen baljós kopogásra leszel figyelmes: eleredt az eső... Mihez kezdesz most?

Ha visszafordulsz az előző faluban látott fogadóba, lapozz a ??. oldalra.
Ha gyorsabb léptekre váltasz, és megpróbálsz elérni a következő lakott helyre, menj a 44. oldalra.

Ha tábort versz (miből?), akkor menj a ??. oldalra.

----

44. oldal

Mivel harcostársadnak nincs az esőtől védő gúnyája, úgy döntötök, hogy sietősre fogjátok. Nem messze van egy Mátraalmás nevű hely, ahol ismét megbízóitok várnak. Itt úgy döntesz, hogy eleget áztál (-1 FEP), és fölveszed piros gúnyádat, melyről azt tartják, hogy varázserővel távol tartja a vizet bőrödtől. Galád sürgetésére egy pohár nektár (+1 FEP) felhajtása után indultok a Galyavár meghódítására, amelyről azt suttogják az erdőkben, hogy csaknem bevehetetlen... Ám erőt veszel magadon (+1 LEP), és nekivágsz a szörnyűnek tűmő oromnak. Ám nem kell sokáig küzdened, a legendák megnövelték a valóságot. Nem is volt olyan szörnyű. Itt ázik egy megbízód, akiről azt beszélik, hogy ő az egyik kiötlője az egész küldetésnek, bizonyos Béla. Mit teszel?

Megpróbálsz Bélából információt kihúzni a küldetésről? Menj a ??. oldalra. Inkább tovább indulnál? Ugorj az 50. oldalra.

----

50. oldal

Látod, hogy több harcos várakozik Béla aláírására, meg már amúgy is kezdesz fázni és átázni (-2 FEP), úgyhogy tovább indultok, már csak azért is, mert Galádról meg már csöpögni kezd a víz. Már csak kevés emelkedő van hátra, amikor is egy félórányi járás múltán elértek egy Galyatető nevű erdei telepet. Itt egy harci sátor van fölállítva egy fogadó mellett, s megbízóid kedvesen kínálnak zsírral kent cipóval meg nektárral. Annak ellenére, hogy fázol (- 1 FEP), degeszre eszitek magatokat (+3 FEP, +1 LEP), s egy fertályórai pihenés után idultok tovább. Az erdei telep közponjában figyelmesek lesztek egy kis szatócsboltra, ahol Galádnak az az ötlete támad, hogy megpróbál esőtől védő gúnyát szerezni. Némi várakozás után ki is jön egy "nejlon" nevű varázserejű anyagba burkolva, amit a szatócsmester saját kezűleg szabott rá villámgyorsan. Indultok lefelé a hegyről, a kék színű csíkokat követve. Ez a hely határozottan ismerős, már jártál erre. Valakitől megtudod, hogy ez az "OKT", vagy némely törzsek szerint "kéktúra" nevű ősi zarándoklat nyomvonala (+1 SzÜP). Csendben, megilletődve rovod a kilométereket tovább az egyre jobban szakadó esőben. Az út végeláthatatlannak tűnik, a beszédből is lassan kifogytok (-2 LEP). Lassan sarassá kezd válni a csapás, ám egy elágazást veszel észre hirtelen. Mit teszel?
Mész tovább az ősi "OKT" zarándokúton? Ugorj a ??. oldalra.Ha dacolva az elemekkel előveszed a kalandlapod, és megnézed, hogy merre kell tartanod, lapozz az 51. oldalra.
----
51. oldal
Előveszed a kalandlapodat, és rájössz, hogy bölcs döntés volt (+2 SzÜP). Hiszen el kell hagynotok eddigi utatok, és a zöld színű szögletes formákkal jelölt ösvényre kell térnetek. Indultok tovább, szerencsére a jelek sűrűn követik egymást. De az eső egyre jobban elgyengít (-2 FEP) és elkedvetlenít (-1,5 LEP), ráadásul egyre többször meg is botlasz az ösvényből kiálló gyökerekben (-1,5 FÜP). De szerencsére eléred az elesett hős, bizonyos Wachter dicsőségére emelt emlékművet, melynek tövében megbízóid fagyoskodnak, s várnak aláírással meg egy "cukorkával" (+0,5 FEP). Itt a féltünde harcos a "mobiltelefon" nevű varázseszközt kezdi használni. Mit teszel?

Ha megvárod, manj a 111. oldalra.
Ha egyedül tovább indulsz, mert nincs vesztegetni való időd, menj a ???. oldalra.

----

111. oldal

Úgy döntesz, hogy mégiscsak jobb társaságban, meg kezdtél összebarátkozni ezzel a harcossal. Úgyhogy néhány perc után együtt indultok tovább. (+1 LEP) Sajnos az út igencsak emelkedni kezd, megtudod, hogy a királyság legmagasabb orma felé vettétek utatokat. Elértek egy Mátraháza nevű helyet, ahol nem maradtok egy percig sem, viszont lassan kezd elállni az eső, ez fölvidít (+1 LEP). Egy meredek, egyenes emelkedőn picit lemaradsz a többi kalandortól, akik időközben hozzátok csapódtak, de a hegy csúcsán újra találkozol velük. Itt megbízóid várnak felvértezve gyümölccsel, cipóval meg "máffinnal", és aláírják kalandlapodat. Megtudod, hogy küldetésed egyharmadánál jársz, és még kétszer kell ezt az ormot érintened a kaland során. Kicsit meginogsz elhatározásodban (-1 LEP). Mit teszel?

Úgy döntesz, hogy elég volt, és feladod a küldetést? Menj a ??. oldalra. Találsz egy fogadót nem messze. Betérsz? Menj a 22. oldalra. Rögtön indulsz tovább? Menj a ??. oldalra.

----

22. oldal

Úgy döntötök, betértek a közeli fogadóba, melyet itt "Tető Étteremnek" neveznek, bizonyára, mert nem szabadtéren kell étkezni, hanem tető (fedél) alatt. Vásároltok némi húst meg egyéb eledelt, s jól esik a pihenés is, a nedves gúnyák átcserélése szárazra nem különben. (+6 FEP). A megbízóitok vállalják, hogy nedves ruháitok megőrzik, míg legközelebb ideértek. Így a délutáni napsütéstől jó hangulatban (+2 LEP) indultok útnak lefelé, a Gabi halála nevű hely felé. Gyönyörű rengetegben baktattok lefelé, s egy kövesutat keresztezve leértek az Ilona-völgybe, amelynek mélyén a megbízóitok újra varázserejű "máffin"-nal várnak. (+1 FEP). Némi cseverészés után továbbindultok. Egy gyönyörű vízesés mellett vezet utatok, s úgy érzitek, ha mást már nem is láttok ma, már ezért megérte vállalkozni a küldetésre... (+2 LEP). Fölértek megint az előbbi kövesútra, s a markaz nevű földesúri község felé indultok lefelé. Úgy számoltok, hogy harmadfél óra múltán le is érhettek. A zöld csíkokat kell követnetek, ám a délutáni napfény annyira elbódít, hogy elvétitek az utat. (-2 SzÜP, -1 LEP). Előveszitek a térképet, s arra juttok, hogy fél mérfölddel túlhaladtatok egy keskeny csapáson, melyen a zöld csík jelek vezetnek. Mit tesztek?

Visszamentek az utolsó jelzésig? Lapozz a ??. oldalra.Megpróbáltok a lenyugvó naphoz képest állandó irányban haladni a község felé? Lapozz a 34. oldalra.

----

34. oldal

Úgy döntötök, hogy nem mentek vissza. Ez később rossz döntésnek bizonyul (-2 SzÜP), mert ösvényetek elenyészik, s kezdtek beleveszni a rengetegbe. Két fertályórás küzdelem után (-2 FEP, -1 LEP) visszataláltok a helyes útra (+0,5 SzÜP), s még egy harmadóra után leértek e Markaz nevű községbe. Kis kérdezősködés után megtaláljátok az Agg Harcosok Házát (amit itt valamiért Idősek Otthonának neveznek), s megbízóitok frissítő gyümölcslevessel vigasztalják sajgó tagjaitok (+1 FEP). Még éhes vagy, úgyhogy saját cipóidból is fogyasztasz (+1 FEP). Itt válaszút elé kerülsz.

Maradhatsz reggelig az Agg Harcosok Házában, ám ezzel véget ért a küldetés. Ekkor lapozz a ??. oldalra.
Hallgatsz az ifjú féltünde harcos buzdítására, akinek közben elkezdett fájni a térde, és tovább küzdesz az oldalán? Akkor fordíts a 140. oldalra.

----

140. oldal

Úgy döntesz, hogy van még benned annyi erő, hogy ne add it föl (+0,5 LEP). És már a felén túl vagy. Megköszönitek a vendéglátást, és tovább indultok, hogy meghódítsátok a Markazi Várat. A községből kifelé el-el tűnik az ösvény, és lassan leszáll az est. Előveszed "fejlámpa" nevű világítóeszközöd, s fényt varázsolsz magadnak az útra. Lassan megtaláljátok megbízóitok, kik máglyát raktak, s rögtön továbbindultok felfelé. Ismét a királyság legmagasabb ormát kell meghódítanod. Sajnos nem túl jó a csapás, elkezdesz botorkálni, helyenként el is vétitek az utat (-2 FÜP, -2 SzÜP, -2 LEP). Egyszer csak nem bírod tovább, úgy érzed, le kell ülnöd. Mit teszel?

Megkéred az ifjú harcost, hogy pihenjetek? Lapozz a ??. oldalra.
Úgy döntesz, hogy végkimerülésig lépkedsz tovább? Lapozz a ??. oldalra.
Mondod Galádnak, hogy menjen előre a hegycsúcsra, te pedig pihensz kicsit? Lapozz a 66. oldalra.

----

66. oldal

Úgy gondolod, hogy legalább Galádnak sikerüljön, így leülsz, őt pedig előreküldöd. Egy fertályóra pihenés jót tesz (+0,5 FEP), de egyre csökken a kedved a küldetés folytatásához (-3 LEP). Nagy nehezen felvonszolod magad a csúcsra. Éjfélre jár. Galád hagyott üzenetet a megbízóidnál, hogy nem messze innen van egy máglya, és ott vár. Tovább ballagsz, meg is találod a tüzet, ahol átmelegedsz. Nem sok erőd maradt. Mit teszel?

Feladod a küldetést? Lapozz a 200. oldalra.
Tovább próbálsz menni Galáddal, nem sejtve, mit hoz a hajnal? Lapozz a ??. oldalra.

----

200. oldal

Álomra szenderülsz. Azt hized, itt, az erdőben megfagyva fog érni a vég. Ennyi volt, tényleg? Tényleg csak ennyi...?
A KÜLDETÉSNEK VÉGE. DOLGODVÉGEZETLENÜL KELL HAZATÉRNED URALKODÓDHOZ. EZÚTTAL LÉLEKBEN ÉS TESTBEN IS GYENGE VOLTÁL.

Lapozz a 201. oldalra!

----

201. oldal

Azt álmodod, hogy valaki megmentett a jéghideg erdő fogságából. Aztán reggel felébredsz, és a titokzatzos Sámsonházán találod magad. Hát ide kellett volna eljutnod... Találkozol az egész kitervelőjével, Józsival, aki megjutalmaz hősies küzdelmedért. Azt mondja, hogy jövőre új, még nehezebb küldetést talált ki, négy álló napon keresztül gyalogolni kell... De azt nem hajlandó elárulni, hogy mire volt jó ez az egész. Ahhoz jövőre is ott kell lenned...
VÉGE

GETHE

BEJELENTKEZÉS


SZÁLLÁSKERESŐ


településen

HIRDETÉS

ELFOGADÓHELYEK

KIEMELT AJÁNLATAINK

PARTNER

Kékes Turista Egyesület

FACEBOOK

Google plusz One



GOOGLE KERESÉS

www matrahegy.hu

Az oldalt a Mátrahegy Bt. készíti és tartja karban, az oldalon szereplő tartalmak kizárólagos tulajdona a Mátrahegy Bt.
Az adatok saját célra való felhasználása megengedett, további felhasználásra a készítők engedélyét kell írásban kérni.

Impresszum Google PageRank

Oldal tetejére